חשיבות האנקור טקסט בקידום אורגני, ואיך לבנות אותו נכון מבלי להיענש ע״י גוגל?

ייעוץ שיווקי

בכל הקשור לנושא של אנקור טקסט, ישנה חשיבות רבה לאופן בו אתם ממקמים אותו, לסוגי הקישורים שהוא מכיל ועוד. האנקור טקסט, הוא בעצם ביטוי מסוים שמוגדר "ביטוי חיפוש לוהט בגוגל" ואליו מצמידים לינק (קישור). מיקמתם באופן לא מועיל או אפילו מטעה? גוגל כאן בכדי לשמור על סדר ומה לעשות, גם להעניש.

לפעמים, אם עוצרים לרגע לחשוב על זה, טוב שיש את דוקטור גוגל שידאג עבורנו למידע איכותי ואמין. PENALTY, או: עונש בגוגל, זהו מצב בו האתר שלכם נפגע בעקבות כך שהוא סיפק מידע לא אמין לגולשים, מידע שגוי, או אפילו קישורים לא נכונים ומטעים, הטעיות בפרסום ועוד. אז איך נמנעים מעונש על ידי גוגל? קודם כל, לא מספרים שטויות לגולשים או חמור מכך, שטויות שעשויות להטעות. רוצים אתר אינטרנט עם TRAFFIC רציני? שמרו על אמינות. לא שמרתם על אמינות? גוגל יעניש את האתר שלכם, והדירוג של האתר שלכם עשוי להיפגע בכמה וכמה מיקומים בתוצאות חיפוש.

מה זה בכלל אנקור טקסט?

בתרגום פשוט מאנגלית לעברית, אנקור (ANCHOR) הוא עוגן. כשמדברים על נושאי קידום אתרים והעלאת תכנים פרסומיים לאתר האינטרנט, בעצם מתכוונים לעוגן של התוכן הפרסומי אותו אתם משתפים.

על האנקור טקסט להיות מאוד מדויק ואמין, היות וכל דבר אחר יכול בעצם להוביל לכך שתענשו על ידי גוגל. במילים פשוטות, אנקור טקסט הוא בעצם טקסט מודגש שמכיל לינק (היפר טקסט). בדרך כלל, אנקור טקסט יכיל מילות חיפוש מבוקשות ולוהטות, או במילים אחרות: ביטויים שאנשים נוטים לחפש בגוגל.

אנקור טקסט, איך יודעים מה לעשות?

האמת, פשוט מאוד. האנקור טקסט חייב להופיע בהקשרים הנכונים, ואתם לא צריכים להיות מדעני מוח בכדי לדעת לנתב נכון את הגולשים לכם. אם אתם מוכרים תכשיטים, וודאו תמיד כי האנקור טקסט מוביל לדף המבוקש (בדרך כלל יהיה מכירת תכשיטים. אם כתבתם באתר שלכם את המילים "תכשיטים במבצע חד פעמי" וגם הואלתם להשתמש בזה בתור האנקור טקסט, זה חייב להוביל לקניית תכשיטים.

האנקור טקסט לא יכול להוביל למשהו שנוגד או סותר את התוכן עצמו. כשאתם משקיעים בקידום אתרים בגוגל ומפרסמים מוצר או שירות מסוים, אתם מן הסתם תצטרכו לנתב את הגולשים לאותו מידע רלוונטי. במקרים בהם אנשים מפרסמים אנקור טקסטים לא מדויקים או מטעים, גוגל יכול להפעיל עליכם 2 סוגי עונשים, כאשר האחד ידני והשני אוטומטי המתבצע על ידי אלגוריתמים. לא תמיד גוגל יואילו לפרט לכם מה הסיבה לעונש (בדרך כלל לא), וכעת מתחיל תחקיר ה"נאשמים". אם קיבלתם עונש על ידי גוגל, כדאי להתחיל לחקור מה היה לא בסדר באתר, מה הוביל לענישה, ומה גרם פתאום לאתר שלכם לצנוח בדירוג ובתוצאות החיפוש.

בניית אנקור טקסט נכונה

זכרו תמיד לוודא כי אנקור טקסט חייב להיות איכותי ומאוד מדויק. כיום, יש מספר פשוט עצום של אתרי אינטרנט, וגוגל בעצם נאלצים להתמודד עם סריקה מסיבית ביותר של אתרים חדשים הקמים כל יום. יש צורך לדרג את כל האתרים הללו איכשהו, בכדי שכולנו נוכל ליהנות ממידע איכותי, אמין ומדויק.

דרך אחת לבנות מידע מדויק, היא האנקור טקסט. אנקור טקסט נועד בכדי שנוכל לנתב ולנווט את הגולשים למקומות בהן יש תועלת עבורנו, בעלי האתר. אם אנחנו מוכרים מזנונים, אין כל סיבה הגיונית שהאנקור טקסט שלנו יכיל את המילים "גיטרות במבצע", נכון? שימו לב, דבר כזה למשל, עשוי לגרום לעונש מגוגל.

אם קיבלתם עונש על ידי גוגל, לפעמים תקבלו הודעה ל-DASHBOARD שלכם, ולפעמים פשוט לא. כנראה בעקבות העומס המטורף אתו האלגוריתמים של גוגל מתמודדים, לא תמיד הכול מתבצע ביעילות, וכנראה שגוגל גם מעדיפים לגרום לכם להבין לבד מה הייתה התקלה. האמת? בצדק, כי עליכם להכיר את האתר שלכם מכל הכיוונים, לדעת מה עובד ומה לא, לדעת מה גורם לאנשים לנטוש את האתר, להבין מה מעלה אחוזי המרות, יחסי המרה וכדומה. הדרך היחידה להבין מה גרם לענישה על ידי גוגל, בין אם בגלל האנקור טקסט או בגלל משהו אחר, זה לחקור את האתר מכל הכיוונים.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of